Avem „Proclamaţia de la Bucureşti – 6 martie 2018”

Download pdf * Camelian Propinatiu – Avem Proclamaţia de la Bucureşti

Download pdf * Camelian Propinatiu – Proclamaţia de la Bucureşti – Varianta mea esenţializată pentru cine se uită din balcon sau urmăreşte live din fotoliu

1. Clasa intelectuală e capricioasă, imprevizibilă, nesigură la greu

Clasa intelectuală de azi nu e mai „brează“, cum zice Poporul, decât aia politică.
Spartă în oengeuri cu resurse policolore, incapabilă să adune într-un document ca Proclamaţia de la Timişoara doleanţele Străzii, scandate din sute de mii de piepturi la Revoluţia de Catifea din februarie 2017, conştiinţa noastră cultă morală a permis unei noi emanaţii, sau aceleiaşi vechi emanaţii, să fure încă o dată rodul exploziei populare, şi să prezinte cu destul succes electoratului, şi chiar Occidentului, efortul de împilare a justiţiei drept reformă a ei. Fenomen, din păcate, lesne previzibil:
Download pdf * Camelian Propinatiu – Pot fura penalii Revoluţia din Februarie 2017?

25 februarie 2018 seara. Manifestanţi derutaţi de o participare mult sub aşteptări la proteste. Un eşec exact cât să se poată rânji, pe canalele şi portalurile diminuării fricii de justiţie, cum că n-au ieşit în ger decât unii plătiţi de Soros şi îndrumaţi de… componentele secrete ale… Binomului ăluia!
Păcat! Faţă de 20 ianuarie 2018, Codruţa Kovesi a fost părăsită de opt din zece manifestanţi exact când era mai mare nevoie de sprijinul popular.
Nimeni nu se aştepta ca puterea să îndrăznească revocarea şefei DNA şi, totodată, nimeni nu anticipa că lumea civică începe să se „orienteze“ sau intră în expectativă să vadă cine câştigă.
E de reţinut noutatea că – e drept, pe o vreme tot ca de Cotul Donului, precum în 20 ianuarie – dna Kovesi a cam fost abandonată încă de dimineaţă, pe net, se vede retrospectiv din tăcerea toată ziua a influencer-ilor şi din jocul like-urilor. Unii au postat ce mai e nou prin viaţa politică americană, alţii pisici şi nimicuri de senzaţie, alţii au tăcut, adică n-au îndemnat follower-ii să iasă în ger, n-au anunţat explicit că ies ei înşişi.
Presa? Puţine portaluri au avut curajul să anunţe demonstraţiile iniţiate în sprijinul dnei Kovesi, să atragă ele pe forumuri postacii anti-DNA, în timp ce doritorii de dreptate, înainte de a le replica, aşteaptă… reacţiile internaţionale sau deznodământul, oricare ar fi, al crizei.

Spre deosebire de anul înfrângerii emanaţiei 1996, azi nu avem o Alianţă Civică, chiar una oengistă, nici Convenţie Democrată unind opoziţia. Şi nici măcar presă la dimensiunea de atunci! Mai rău, nu există PROGRAM, o Proclamaţie de la Timişoara. Incapacitatea intelectualităţii noastre de a auzi şi a exprima cult, profesionist, vocea străzii la Centenarul 1918, e o înstrăinare de Popor pe care Istoria şi Literatura nu le vor ierta. Faptul că intelectualii se citesc şi se admiră între ei sau se arată în Social Media mărşăluind cu efect autopublicitar este fără efect electoral: practic, nu există azi niciun canal de comunicare al elitelor cu massele! Şi nici nu-l vom avea curând. Nici nu este cerut puterii: TVR Cultural, occidentalizarea dotării căminelor culturale şi a bibliotecilor – centre de documentare, Biblioteca Naţională finanţată cât a Franţei, 6% din pib la EduCultură…
80% din electorat e informat de nişte televiziuni, nu de internet sau de biata presă!

Da, presa, presa de a doua zi, pe mare viscol, ignoră aproape cu totul miracolul că s-a protestat totuşi, în sprijinul unei anumite persoane, asumând răspunderea sprijinului şi încrederii, iară nu pentru, ca în 20 ianuarie, justiţia ca justiţie, justiţia abstractă, necesară ca instituţie până şi cui are a-şi păzi ce-a furat recent! Cel mult referire la practicile denigratoare ce amintesc de TVR în epoca Răzvan Theodorescu 1990:
http://www.aktual24.ro/antena-3-delireaza-din-nou-protestul-din-piata-victoriei-este-comparat-cu-manifestarile-nazistilor-din-ku-klux-klan-sa-se-aplice-legea-video/
Şi la Piaţa Universităţii, în primăvara lui 1990, era şocantă diviziunea muncii, cum că aveam 22 de ore spiritul anticomunist întreţinut cu portavocea de câţiva golani idealişti, luaţi la mişto pe trotuar de trecători, feseniste şi provocatori, iar seara 2 ore de acumulare a mulţimii sub Balcon, pentru un spectacol al vipurilor, multe ulterior cu frumuşele cariere de compromis cu aparatul iliescian.

Situaţiunea după propunerea revocării e că, precum Halep, şefa DNA, nu mai poate fi uitată de Popor: https://www.europafm.ro/bilantul-mandatului-kovesi-peste-4-000-de-condamnari-definitive-in-dosare-de-coruptie/
Românii ţin la simboluri. Literar privită, cearta vine doar de la incertitudinea istorică, anume unde va fi ridicată statuia Codruţei Kovesi, la intrarea în DNA sau la intersecţia Şoselelor Măgurele şi Alexandriei, pe unde o ia duba spre Jilava, respectiv Rahova.
Dar mai toţi, sinceri să fim, nu prea credeam că jocul canalelor care, propria lor vorbă, răsfaţă zi şi noapte dosul Corupţiei, prevesteşte o zi când vor îndrăzni revocarea!
Pe ce scenariu s-or fi bazat?
Tot ocupându-ne de salvarea DNA, va fi greu Străzii să ramifice concomitent proteste pe o altă lozincă, încât e posibilă acum şi sfidarea dealtfel promisă, candidatura Dragnea la preşedinţie, personal, sau prin reprezentant ostentativ controlabil, dacă sondajele Pieleanu dau că bila grea a condamnării reduce hotărâtor şansele. Pe lângă politica şpăgii electorale perpetue şi eventual a îndatorării externe, puterea mai are şi monopolul patriotismului, cedat de intelectuali din lehamite, din demitizări de brand Boia şi din frica de a fi atacaţi de colegi şi observatori ca naţionalişti ceauşişti legionari, dacă sărută Tricolorul sau intonează Imnul. Va fi deci confiscat uşor Centenarul cu tot cu spectacolul de la Catedrala Mântuirii Neamului, cea atât de rău vorbită oengist. Dacă intelectualii nu se trezesc şi se bazează doar pe UE-USA, puterea din RO poate plagia liniştită Vişegradul. Nicio altă speranţă! Occidentul are afaceri consistente cu Erdogan, Orban şi Putin. Mârâie, dar tolerează aproape orice. Şi n-am vândut încă toată avuţia naţională!
Partidele, chiar de opoziţie, îşi au penalii lor şi mai ales şmecherii lor, care privesc cu interes la asaltul asupra DNA. Mai rău încă, îşi pot imagina că şi unele vipuri intelectuale sau oengiste vor puţină injustiţie, pretext solicitării finanţării pe vreun proiect… educativ, justiţie oarecum fără DNA şi fără Popor: nu s-au mai arătat autopublicitar în 25 februarie atâtea personalităţi ca pe 20 ianuarie 2018!
Din fericire, nu e însă o abatere cu temei profund, bine gândit, de la.. slujirea luptei anticorupţie, ca reprezentanţi culţi ai Poporului. De fapt, partidele si vipurile intelectualităţii au adoptat, pentru marşurile reduse mai mult la tineretul idealist, poziţia de autoliniştire optimistă, exprimată de liderul nou al USR, în 13 februarie 2018, deşi a fost ulterior… re-exprimată dar nu de tot:
http://adevarul.ro/news/politica/adevarul-live-ora-1400-dan-barna-despre-incercarea-usr-modifica-constitutia-penali-functii-publice-1_5a82b323df52022f757de91f/index.html

2. În sfârşit, avem Proclamaţia de la Bucureşti!

Cine, înfrigurat, ajuns acasă, a revenit să continue pe net, în virtual, lupta din stradă, căutând imagini despre demonstraţiile brusc incredibil rărite, va fi găsit CONSOLAREA pentru durerosul eşec de a provoca ecoul internaţional că românii sunt solidari cu Codruţa lor, într-un anunţ de pe mult frecventata lor pagină Vocea străzii:
https://www.facebook.com/VoceaStraziiBucuresti/
Proclamatia e gata. Invitam grupurile civice, ONG, asociatii de orice fel, cetatenii, sa sustina Proclamatia.
https://www.facebook.com/groups/1159567520841323/
Linkul duce la pagina web a Grupului Proclamaţia de la Bucureşti – 6 martie 2018.
Această pagină, demnă de multă istorie şi literatură românească, încă păstrează şi creşterea organică a textului, pe măsura acumulării doleanţelor, cum va fi fost şi în 1990 la elaborarea Proclamaţiei de la Timişoara, până la canonizarea ei profesionistă.
La Bucureşti, nici de data asta, Balconul megaintelectualilor nu a coborât în Stradă, să o consilieze juridic, iar Strada s-a descurcat singură, cum ţărănimea pelagroasă de la 1907 fără medici, rezultând un text de adevăr brut, dureros şi măreţ, care sare liniştit peste chichiţele avocăţeşti sau constituţionale şi peste angajamente europene aplicate dezastruos pentru români.
Bulgărele de zăpadă îşi porneşte la vale acumularea pornind de la anunţarea, cu o lună avans, a evenimentului anticorupţie din 6 martie 2018, pornit din toată Ţara spre Parlament. Un prim titlu chiar este: Revendicările maratonului civic și ale protestului din 6 martie 2018, de la Parlamentul României.
Impresionantă, zguduitoare, apare esteţilor iconosferei, formularea neprelucrată a revendicărilor în chiar procesul acumulării lor, de o măreţie ca a Sclavilor neterminaţi ai lui Michelangelo:
https://www.facebook.com/groups/1159567520841323/permalink/1159953610802714/

Iar textul pentru prima oară publicat în 25 februarie la prânz, spre difuzare şi posibilă ameliorare până la 6 martie, este următorul, cu marcarea de către noi a pasajelor care credem scriitoriceşte că exprimă nu numai Vocea Străzii, ci însuşi Poporul, în accepţia clasică a cuvântului.

Proclamatia de la Bucuresti – 6 martie 2018

„Vrem un viitor pentru romani, nu pentru politicieni”

1. Schimbarea Constitutiei, in conformitate cu realitatile actuale si de viitor ale Romaniei, care sa cuprinda:
Scoaterea imunitatii parlamentare cat si a super-imunitatii membrilor CCR
Separarea functiilor executive de functiile legislative, niciun membru al guvernului sa nu fie parlamentar.
Acordarea presedintelui Romaniei a ”Dreptului de Veto”- Parlamentul nu poate demite presedintele dupa exercitarea actiunii extraordinare a ”Dreptului de Veto”.
In cazul in care un presedinte este suspendat si revenit in functie conform vointei populare, prin referendum, parlamentul se dizolva imediat ce Curtea Constitutionala ia act de vointa populara si dispune reinvestirea presedintelui.
Niciun presedinte interimar nu poate semna documente ce contravin intereselor cetatenesti, gen OUG 13, sau alte tipuri de documente care servesc interese de grup.
Bogatiile din subsolul Romaniei sau de la suprafata nu se vor vinde. Rezolvarea unei astfel de probleme se face DOAR prin referendum popular.
Scăderea la 300 a numărului de parlamentari,
interzicerea traseismului politic şi al alianţelor politice după alegeri.
Aplicarea Punctului 8 al Proclamatiei de la Timisoara,conform cerintelor actuale, respectiv, ″fara persoane cu condamnare penala in functii publice″⁣-
Cetatenii, altii decat politicieni, care aspira la demnitati publice, nu pot candida daca au dosare pe rol sau sunt condamnati.
Partidul politic, care prin deciziile sale, aduce atingere interesului public si national, sau orice altceva ce contravine flagrant cu morala, cu legile si Constitutia, sa fie considerat de facto, scos in afara legii.
Niciun politician condamnat, cu suspendare sau cu executare, să nu mai poată ocupa o funcţie în Stat.
2. Modificarea Codului Penal si de Procedura Penala:
Cercetarea unui parlamentar sa se faca imediat ce un organ de cercetare penala declanseaza actiunea, fara niciun acord din partea camerei sau a plenului si cu maxima celeritate. La fel pentru orice membru al guvernului. Politicianul este obligat sa se supuna imediat cercetarii, refuzul insemnand majorarea pedepsei cu un sfert din pedeapsa stabilita de instanta de judecata.
Dosarele care contin fapte de coruptie, devalizari ale banului public si care au fost inchise sau ”solutionate” favorabil faptuitorilor, se vor reacticva si se va proceda la recuperarea prejudiciului.
3. Modificarea Legii Electorale
Reducerea pragului de semnaturi necesare pentru a candida
Alegeri locale in 2 tururi
Introducerea rapida a votului prin corespondenta si a votului electronic.
Sanse egale tuturor partidelor, inclusiv in ceea ce priveste pozitia pe buletinul de vot (sa aiba un caracter aleatoriu)
Reprezentativitate parlamentara corecta si proportionala pentru diaspora romaneasca, ceea ce trebuie sa duca la distribuirea echitabila si corecta a numarului de parlamentari care reprezinta diaspora.
Limitarea, la doua, a numarului de mandate in parlament.
4. Reforma reala in Guvern, Administratie si Managementul institutiilor statului:
Functiile publice sa fie ocupate in baza unui concurs prin transparenta si departe de orice imixtiune politica. Nu pot ocupa functii publice de conducere, in toata diversitatea lor( conducatori de institutii, directori, directori-adjuncti, directori economici,directori administrativi si tehnici, sefi de cabinete juridice, sefi de diferite departamente,sefi de birou), membri niciunui partid. Exceptii: ministrii si secretarii de stat
Punerea imediata in aplicare a procedeului ”e-guvernare”- care inseamna punerea imediata si obligatoriu a tuturor deciziilor si actelor normative, atunci cand vorbim de institutii finantate cu bani publici.Exceptii controlate, pot fi in decizii strategice ce tin de siguranta nationala.
Infiintarea unui Oficiu National de Atestare in Functii Publice, subordonat Ministerului Invatamantului -supravegheat de institutia procurorului general.
Firmele patronate de membrii de familie ai functionarului public,stabiliti la punctul 4, inclusiv consilieri locali, consilieri judeteni si consilieri ai persoanelor politice aflate in functie, nu pot avea contracte cu statul.
5. Modificarea legilor, dupa cum urmeaza:
Cand exista prejudiciu, nicio decizie judecatoreasca nu poate fi cu suspendare.
Diminuarea pedepsei inculpatului,in acest caz, se face doar cu restituirea integrala a prejudiciului la care se adauga un spor, reprezentand un sfert din prejudiciu, reprezentand daune morale si materiale savarsite impotriva interesului public.
Scoaterea conditiei de ”puscarias-scriitor” ,care a avut ca scop diminuarea pedepselor.
Inasprirea pedepselor pentru acte de coruptie, de 50 de ani, fara drept de recurs
Nicio pedeapsa nu se diminueaza fara recuperarea prejudiciului.
6. Modificarea Legii Audiovizualului 504/2002 :
Functiile membrilor CNA nu sunt politice iar aspirantii nu pot fi numiti politic
Depolitizarea Consiliului National al Audiovizualului (CNA), cu CNA subordonat unei Comisii parlamentare, stabilite in acest sens.
Sanctionarea drastica a televiziunilor care emit stiri false, alarmiste, presupuse actiuni care destabilizeaza si care, prin efectele lor creeaza emotie populara negativa.
Inchiderea posturilor de televiziune care in mod vadit manipuleaza prin informatiile difuzate.
7. Schimbarea si reactualizarea Codului de Procedura Fiscala
Dupa hotararea data de instanta de judecata, institutia publica abilitata cu recuperarea prejudiciului, respectiv ANAF, se va conforma imediat si va proceda la recuperarea prejudiciului, in maxim 3 luni. Orice incercare de tergiversare sau amanare a recuperarii prejudiciului, de catre ANAF, sa fie considerata o fapta grava, de complicitate si favorizare a infractorului.
8. Schimbarea Legislatiei Muncii
Eliminarea pensiilor speciale, totul va fi conform cu principiul contributivitatii.
Abrogarea OUG 3/2018 sau regandirea ”revolutiei fiscale” sau intocmirea unui cadru legislativ de compensatie pentru salariile diminuate. In acest sens, propunem ca obligatiile angajatorului, trecute angajatului sa fie considerate parte contributiva a angajatului, la fondul de pensii, iar acest lucru sa duca la mariea ”punctului de pensie”.
Interzicerea cumulului de pensie-salariu, pentru pensiile mai mari de 3000 lei.
Nu este considerata vechime in campul muncii, perioada ocuparii unei functii publice, a persoanele care,prin natura deciziilor lor, au adus grave prejudicii imaginii si demnitatii cetatenilor si ale caror efecte a dus la moartea si mutilarea oamenilor. In aceste situatii, persoanei in cauza, i se va acorda o pensie echivalenta cu minimul pe economie iar celelalte drepturi dobandite prin functie, se suspenda.
9. O Lege a Ilicitului:
Identificarea averilor ilicite cat si recuperarea extinsa a prejudiciului.Persoanele care ascund dobandirea unor bunuri,sau, dobandirea unor bunuri pe numele altor persoane, cat si persoanele care accepta sau au acceptat acest lucru, vor avea pedepse cuprinse intre 5 si 10 ani de privare de libertate, in cazul in care nu declara realitatea.
Imobilele dobandite in afara granitelor tarii,de persoane care au fost si sunt in functii publice, vor fi declarate.
Imobilele dobandite de cetateni romani, dar care muncesc in strainatate, vor fi declarate, dar NU IMPOZITATE.
Regula de neimpozitare se aplica si castigului salarial pentru romanii care muncesc in strainatate.
10.Modificarea Registrului Agricol:
Interzicerea vanzarii pamantului agricol cetatenilor altor state. In schimb pot lua pamant in arenda pentru activitati agricole.
Modificarea Legii Fondului Funciar 18/1991:
In cazul in care o entitate juridica sau cetateni care au achizitionat terenuri, constructii, cat si alte tipuri de achizitii, si care, conform declaratiilor trebuia sa li se dea un rol, fara a se intampla acest lucru, dupa 2 ani, statul trebuie sa le revendice si sa le nationalizeze, fara niciun fel de despagubiri.
11.Simplificarea şi clarificarea cadrului legislativ privind funcţionarea societăţilor comerciale
Interzicerea pe teritoriul Romaniei a firmelor off-shore care se sustrag taxelor si impozitelor legale.
Interzicerea ”actiunilor la purtator” si transparentizarea componentei administrative a societatilor comerciale.
12.O noua Lege a Silviculturii:
O noua lege a silviculturii care sa cuprinda protejarea pădurilor şi înăsprirea pedepselor, în cazul exploatărilor ilegale, care sa fie considerate ”atac la siguranta nationala”. Pedepsele, in acest caz, sa fie de pana la 50 de ani de puscarie.
Interzicerea taierii padurilor pe o perioada stabilita de cetateni.
13. Completare la Legea CCR, nr 47/1992
Ridicarea super-imunitatii judecatorilor CCR si stabilirea situatiei de raspundere si responsabilitate in fata unui Consiliu National al Magistratilor.
Niciun membru al Curtii Constitutionale sa nu fie provenit din baza de cadre a vreunui partid.
Cetatenii sa poata sesiza rapid si direct CCR-ului orice problema care tine de o decizie aplicata.
Membrii CCR sa fie alesi prin vot direct, cu un mandat de 5 ani. Limitarea calitatii de membru CCR, la doua mandate.
14. Modificarea Legii 35/1995- Avocatul Poporului
Alegerea ”Avocatului poporului” se face de catre CSM- cu subordonare Presedintelui Romaniei.
Sa aiba in responsabilitate si sa fie obligat in a opri pe o perioada rezonabila, o actiune de tip Ordonanta de Urgenta, pentru a se putea aduce la cunostinta publicului efectele acestui act normativ.
15. Desecretizarea contractelor ce au dus la instrainarea bogatiilor tarii, cat si a altor contracte care au devalizat bugetul public.
16. Impozitarea bisericii si a cultelor religioase
17. Revenirea teritoriului din ”Dosarul Belina”, cat si proprietatile altor persoane, dobandite prin instrainarea proprietatii statului- prin diferite metode, sa fie trecute urgent in patrimoniul statului, fara despagubiri pentru investitiile facute.
18. Modificarea regulamentului de functionare a Parlamentului:
Eliminarea deciziei celor doua camere parlamentare care interzice accesul cetatenilor la sedinte, prevalandu-se de situatii de aprobare de la fel de fel de comisii
Reactivarea conflictului de interese in cazul parlamentarilor ce-si angajeaza rude.
Desfiintarea ”comisiei Iordache”. Demisiile membrilor comisiei ce au orhestrat revenirea OUG 13 prin parlament.
Demisia dlor. Liviu Dragnea si Calin Popescu Tariceanu din Parlament.
Stipularea expresa in Regulamentele de functionare a celor doua Camere, obligativitatea deciziei de suspendare a oricarui parlamentar, daca este instiintat ca i se imputa o fapta penala. Revine in functie dupa cercetarea dispusa de autoritatile statului.
19. Modificarea Legii 14/2003, privind partidele politice:
a) Partidelor politice le este interzis sa sustina si sa propuna in functii publice, sau orice alta candidatura, a persoanelor care:
au un dosar penal pe rol,
sunt condamnate, fie cu suspendare, fie prin executare.
b) Partidelor politice le este interzis sa mai aiba membrii cu probleme penale in structurile de conducere.
20. Incetarea modificarii Legilor Justitiei, fara o consultare publica si de specialitate.
21. Dispozitie de Guvern ca Piața Victoriei sa fie un spatiu rezervat manifestărilor civice, culturale si de natura sindicala.
*
După prima lectură, este evident că trebuie difuzată zi şi noapte această Proclamaţie de la Bucureşti, pentru că se vor trezi nişte experţi foarte revoltaţi, cum că au texte mai bune, scopul real fiind a-i reduce incisivitatea anticorupţie şi foarte probabil a rade imediat: Punctul 1 Aliniatul 7, Bogatiile din subsolul Romaniei sau de la suprafata nu se vor vinde. Respectiv Punctul 10 Aliniatul 1:Interzicerea vanzarii pamantului agricol cetatenilor altor state. In schimb pot lua pamant in arenda pentru activitati agricole.

Ceea ce nu înseamnă că nu se pot discuta până la 6 martie 2018, pe forumuri, unele puncte ale textului sau evaluarea oportunităţii altor teme care preocupă intens nu numai Strada, ci şi viaţa intelectuală şi oengistă, cum ar fi:
Catedrala Neamului trebuie decuplată de la conductele cu bani publici
http://www.zf.ro/politica/usr-catedrala-neamului-trebuie-decuplata-de-la-conductele-cu-bani-publici-16987773
Chestiunea autonomiei teritoriale pe criterii etnice:
https://www.realitatea.net/autonomia-tinutului-secuiesc-proiect-exploziv-depus-de-udmr-in-parlament_2135789.html
Ascensiunea discursului legionar
https://www.facebook.com/events/2137518343149647/
Intoleranţa familistă şi perspectivele Schengen
https://www.vice.com/ro/article/8xdava/doi-dintre-protestatarii-care-au-intrerupt-un-film-cu-gay-la-muzeul-taranului-roman
Lansările cărţilor „penalilor“ la Târgul de carte Gaudeamus
https://revista22.ro/70267681/rao-pasibil-de-sanciune-dup-lansrile-penalilor-de-la-gaudeamus-ce-spune-eful-editurii.html
De ce vor unii primari din Republica Moldova unirea cu România. Cum a luat amploare în ultima vreme valul unionist
http://adevarul.ro/moldova/politica/video-dece-vor-unii-primari-republica-moldova-unirea-romania-aluat-amploare-ultima-vreme-valul-unionist-1_5a930190df52022f75f6fc6a/index.html
Se poate discuta chiar înapoierea civică a intelectualităţii noastre de azi, în ceea ce pe la 1918 încă se chema Luminarea Poporului. Nu există eforturi masive de consiliere juridică gratuită, din solidaritate, nici măcar pentru clasa muncitoare, darmite pentru ţărănime, clasa cea mai lovită de corupţia şi incompetenţa dregătorilor:
http://adevarul.ro/locale/galati/video-angajatii-mari-companii-romania-dati-judecata-chiulit-merge-proteste-fost-prinsi-ajutorul-facebook-ului-1_5a8c0325df52022f75c2a911/index.html
E o mare deosebire faţă de Polonia, unde KOR a ajutat Solidaritatea la Gdansk:
https://en.wikipedia.org/wiki/Committee_for_Social_Self-Defense_KOR
Nici azi, nu avem parajurişti, ca în Republica Moldova:
https://www.timpul.md/articol/parajuristul-consilierul-juridic-al-fiecarui-moldovean-45726.html
Se mai discută mult precaritatea Infrastructurii Intelectuale din România, cu deosebire a Capitalei – Festivalul Enescu ne-a dat iluzia, chiar fără TVR Cultural, că se întâmpla ceva în localuri moştenite de la Regina Elisabeta (Ateneul) şi de la Gheorghiu-Dej (Sala Palatului, Sala Radio, Opera, Pavilionul Romexpo Gaudeamus, Circul!). Nu avem un Muzeu de Artă Contemporană în clădire proprie de avangardă, nici sală de concerte la standardele de azi, ascultându-se tot prin microfon ca în secolul trecut.
Românul umblă prin UE şi se informează – direct, că televiziunile n-au corespondenţi permanenţi nici măcar la Chişinău – şi se miră de ce-şi permit băncile la noi sau că preţul aceluiaşi produs străin e mai mare la Strehaia decât la Londra sau la Madrid.
Lista revendicărilor posibile e, de fapt, nesfârşită. Unuia îi place una şi nu-i convine alta, nici nu mai sheruieşte documentul. De aceea, totdeauna proclamaţiile se construiesc mai greu decât programele partidelor, bazate pe promisiuni acceptabile de către toţi, cu posibilităţi de plagiat de la o formaţiune la inamica ei.

3. Susţin Proclamaţia de la Bucureşti, în prima ei formulare de către Strada însăşi

În deplină cunoaştere a celor două texte, susţin această genuină Proclamaţie de la Bucureşti, cum am susţinut, la timpul ei şi Proclamaţia de la Timişoara. Ca scriitor, consider că în formularea din 25 februarie 2018 ea exprimă exact Voinţa Străzii! Dacă Balconul n-a coborât să ajute stilistic şi juridic Străzii, e cu atât mai semnificativ. Tocmai de aceea, cred că nu numai politicienii corupţi o vor ataca, ci şi oengiştii cu obligaţii faţă de finanţator, care ca profesionişti versaţi vor folosi, fireşte, tehnica cea mai eficientă, „complotul tăcerii“.
(După atâta observaţie romanescă asupra Epocii Wash, am impresia că, în practică, intelectualii oengişti, singurii care contează când au şi canal de comunicare, specialişti eminenţi, propagă totuşi numai ideile pentru care sunt finanţaţi, adesea extern sau, ceea ce e iarăşi departe de vocea Străzii, chiar de la guvern, de la prefecturi şi primării, de la puterea momentului.)

A te lupta contra corupţiei fără un document unificator, fie şi această Proclamaţie de la Bucureşti din 25 februarie 2018, eventual deradicalizată de mari jurişti, e mai periculos – prin ineficienţă şi favorizarea infractorului – decât a lăsa masselor disperarea neagră că nimeni nu face nimic.

Dacă intelectualii nu se trezesc şi se bazează naiv doar pe reacţia UE-USA, nu pe propriul Popor, puterea din RO poate plagia uşurată Vişegradul şi chiar evoluţii mai excentrice decât atât. Nicio altă speranţă! Reamintim: Occidentul are afaceri consistente cu Erdogan, Orban şi Putin. Critică Vişegradul, dar tolerează aproape orice. Iar noi n-am vândut încă toată avuţia naţională! Concret, temerile privind demiterea dnei Kovesi, suspendarea dlui Iohannis şi 2×5 ani de preşedinţie Dragnea, personal sau cu om al dlui la Cotroceni, pot deveni o realitate, în care vânzările de carte rezistentă prin cultură cresc, e drept, dar, mă rog, şi atmosfera apăsătoare contează, creşte ca la Mineriadă fuga creierelor.

Altminteri, de observat, totuşi, că Proclamaţia de la Timişoara a fost prea lungă, prea stufoasă, prea corectă intelectualiceşte, şi nu a impus durabil memoriei şi practicii luptei civice decât Punctul 8:
https://ro.wikisource.org/wiki/Proclama%C8%9Bia_de_la_Timi%C8%99oara
Mult mai realiste sunt Proclamaţia de la Padeş, 1821, prin Cererile norodului rumânesc:
https://www.historia.ro/sectiune/general/articol/revolutia-lui-tudor-vladimirescu-in-documente
şi bun model Proclamaţia de la Islaz, programul adoptat la 9 iunie 1848 de mişcarea revoluţionară din Ţara Românească, exprimat în 19 propoziţii aproape toate simple, de neuitat:
https://www.historia.ro/sectiune/general/articol/proclamatia-de-la-islaz-9-21iunie-1848

Scriitor postmodernist silit, cu nostalgia vie Thomas Mann a realismului de generos secol XIX, anticipez că dacă vipurile ar coborî din Balcon şi ar negocia cu Strada, cu Poporul, carele nu prea face deosebire între Ciuma Roşie şi alte Ciume, textul din 25 februarie s-ar putea esenţializa şi subţia mult, pierzându-şi incisivitatea, totuşi cu folos pentru Ţară, înlesnindu-se dialogurile Stradă-Balcon şi Stradă-Parlament.
Sunt posibile fără mari pierderi de substanţă a protestului: renunţarea la revendicările pe care parlamentarii nici n-ar accepta măcar să le audă (precum reducerea numărului lor, veto-ul prezidenţial, interzicerea partidelor imorale); evitarea solicitărilor greu acceptabile, constituţional sau de către legislaţia europeană asumată; eliminarea unor cerinţe de reglementări unde şmecherii au arătat că ştiu deja să le ocolească; evitarea enunţurilor personalizate, pe care oricum politicienii le-au mai auzit de la manifestanţi; adăugarea altor teme ale îngrijorării publice discutate stradal; reducerea extremă a numărului de cuvinte, oricare în plus putând genera blocaje juridice; detalierea într-o anexă a dezvoltării fiecărui punct etc.
Ce solidarizează Strada ştie însă numai Strada însăşi.

4. Proclamaţia de la Bucureşti în variantă personală, esenţializată pentru cine se uită din balcon sau urmăreşte live din fotoliu

Download pdf * Camelian Propinatiu – Proclamaţia de la Bucureşti – Varianta mea esenţializată pentru cine se uită din balcon sau urmăreşte live din fotoliu

Proclamaţia de la Bucureşti – 6 martie 2018

Vrem un viitor pentru români, nu pentru politicieni!

Cetăţeni ai României, din Ţară sau plecaţi peste hotare fără a o uita,
A venit, după atâta iarnă, primăvara românească să cerem şi noi parlamentarilor noştri să obţină rezultate incontestabile în combaterea corupţiei, precum în ţările avansate euroatlantice. Pentru împlinirea acestui ideal, pe care noi românii îl visăm nu din 1989, ci poate de o sută de ani, propunem în anul Centenarului Marii Uniri următoarele direcţii de acţiune.

1. Maxima îngrădire a imunităţii parlamentare şi a super-imunităţii membrilor CCR.
Niciun membru al Curţii Constituţionale să nu provină din baza de cadre a vreunui partid.

2. Suspendarea tuturor parlamentarilor acuzaţi de fapte penale, cu eventuală revenire în funcţie după cercetarea dispusă de autorităţile statului.

3. Separarea funcţiilor executive de funcţiile legislative. Niciun membru al guvernului nu poate fi şi parlamentar.

4. În cazul în care un preşedinte este suspendat şi revine în funcţie prin referendum, parlamentul se dizolvă imediat ce Curtea Constituţională ia act de voinţa populară şi dispune reinvestirea preşedintelui.

5. Niciun preşedinte interimar nu poate semna documente ce contravin intereselor cetăţeneşti, gen OUG 13, sau altele care servesc vădit interese de grup.

6. Încetarea modificării esenţiale a Legilor Justiţiei, fără o amplă consultare publică şi de specialitate.

7. Câtă vreme combaterea corupţiei nu dă rezultate semnificative, partidelor politice să li se interzică a mai numi membri cu probleme penale în structurile de conducere proprii.

8. Aplicarea Punctului 8 al Proclamaţiei de la Timişoara, conform cerinţelor actuale: FĂRĂ PERSOANE CU CONDAMNARE PENALĂ ÎN FUNCŢII PUBLICE! Partidele politice să nu mai propună în astfel de funcţii persoane cu dosar penal pe rol, sau condamnate fie şi cu suspendare.

9. Când există prejudiciu, nicio decizie judecătorească nu poate fi cu suspendare, iar pedepsele nu se diminuează fără recuperarea acestuia.

10. După hotărârea judecătorească definitivă, ANAF-ul se va conforma imediat şi va proceda la recuperarea prejudiciului, în maxim 3 luni.

11. Dosarele care conţin fapte de corupţie, devalizări ale banului public, şi au fost soluţionate favorabil făptuitorilor, se vor reactiva imediat dacă apar noi probe, urmărindu-se recuperarea prejudiciului.

12. Identificarea în ţară şi în străinătate a averilor ilicite şi recuperarea extinsă a prejudiciului dacă bunurile sunt înregistrate pe numele altor persoane.

13. Imobilele, capitalurile şi alte bunuri de mare valoare dobândite în afara graniţelor ţării, de persoane care au fost şi sunt în funcţii publice, vor fi declarate.

14. Îmbunătăţirea legislaţiei pentru limitarea folosirii firmelor off-shore în scopul sustragerii de la achitarea taxelor şi impozitelor legale.

15. Impozitarea cultelor religioase din România pentru activitățile economice pe care le realizează.

16. Alegeri locale in 2 tururi. Introducerea rapidă a votului prin corespondenţă şi a votului electronic. Interzicerea traseismului politic şi a alianţelor politice după alegeri.

17. Funcţiile publice să fie ocupate doar în baza unui concurs căruia i se asigură transparenţa şi protecţia faţă de orice imixtiune politică.

18. Respectarea Pactului Naţional pentru Educaţie, rezervându-se 6% din PIB pentru un învăţământ performant şi formator de caractere incompatibile cu fapte de corupţie.

19. Funcţiile membrilor Consiliului Naţional al Audiovizualului (CNA) nu sunt politice, iar aspiranţii nu pot fi numiţi politic.

20. Sancţionarea drastică a televiziunilor care emit ştiri false sau alarmiste sau repetat manipulatoare, promovează prostul-gust şi nesimţirea, nu au corespondenţi potrivit profilului declarat sau nu respectă obligaţia de a realiza documentare proprii şi de a difuza programe cultural-ştiinţifice.

21. Eliminarea pensiilor speciale, respectându-se principiul contributivităţii. Interzicerea cumulului de pensie-salariu pentru pensiile mai mari de 3000 lei.

22. Abrogarea OUG 3/2018 sau întocmirea unui cadru legislativ de compensaţie pentru salariile diminuate.

23. Simplificarea şi clarificarea cadrului legislativ privind funcţionarea societăţilor comerciale.

24. Introducerea de filtre şi criterii restrictive care să limiteze vânzarea terenului agricol cetăţenilor altor state. În schimb, pot primi pământ în arendă pentru activităţi agricole.

25. Bogăţiile din subsolul României sau de la suprafaţă nu se vor vinde decât în urma unui referendum naţional.

26. Desecretizarea contractelor ce au dus la înstrăinarea bogăţiilor ţării, cât şi a altor contracte care au devalizat bugetul public.

27. Interzicerea tăierii pădurilor pe o perioadă stabilită de cetăţeni. Înăsprirea pedepselor, în cazul exploatărilor ilegale.

28. Neacordarea autonomiei locale pe criterii etnice în actualul context politic regional tensionat.

29. Reprezentare parlamentară corectă şi proporţională pentru diaspora română, ceea ce impune distribuirea echitabilă a numărului de parlamentari care o reprezintă.

30. Imobilele dobândite şi salariile sau profiturile cetăţenilor români care muncesc în străinătate vor fi declarate, dar nu impozitate. Facilitarea şi stimularea trimiterii în ţară a veniturilor.

31. Sprijinirea cetăţenilor din Republica Moldova şi din jurul României care vor să serbeze împreună cu noi Centenarul Marii Uniri de la 1 Decembrie 1918.

32. Eliminarea restricţiilor care limitează excesiv accesul cetăţenilor la şedinţele camerelor parlamentare. Transmiterea pe internet a tuturor activităţilor până la înfiinţarea unui canal tv parlamentar cum au şi statele occidentale.

33. Piața Victoriei şi Piaţa Constituţiei să fie spaţii rezervate legal manifestărilor civice, culturale şi de natură sindicală.

.